onsdag 18 mars 2009

Förkovring.



Utifrån kvällens lektyr skulle man kunna dra följande slutsatser:

* Jag är katolik och vill därför tillgodogöra mig en religiös analys rörande nobelpristagare och kreationism. (Falskt, men det är fruktansvärt intressant)

* Jag läser en kurs omfattande 7.5 hp om nationalismens historia och är nu i full färd med att författa den tredje och avslutande uppgiften. Eftersom jag lyckats bra hittills satsar jag på högsta betyg och svettas därför extra mycket. (Korrekt)

* Jag funderar på att läsa en folkhögskolekurs på distans. Norrköping ligger bra till för tillfället, trots att jag inte känner en kotte som läst vid den skolan. Magkänslan får styra. (Korrekt)

* Jag skall förankra mig i hur en lärare bäst kommunicerar med sina elever. (Korrekt)

Med tanke på hur mycket jag har att läsa för tillfället kan man snart precisionsbomba mig genom att ta sikte på läshörnan (det vill säga soffan). Det är i alla fall ganska bekvämt. Sambon läser på toaletten istället, vilket förutom vattenskadad litteratur även orsakat sittsår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar